Apoteket å Tandis!!

Ja då har Emilia varit på sitt första möte med tandläkaren.. :)) Det gick juh JÄTTE bra..
Hon gapade å gjorde allt som tanten sa.. :) Åkte i stolen upp å ner flera ggr..
Å så kolla Hon tänderna.. Det ända som var lite "konstigt" var att hon hade en extra tand.. :)
Men så kunde de vara ibland..!!

När vi åkte hem så gick jag in på apoteket å skulle ha ut Emla plåster..
Tanten där tar en lapp å går å hämtar en förpackning med Emla plåster..
Hon kommer tillbax å ger mej en lapp..

Hon: då har du tre ggr till å hämta..
Jag: jaha (fattar inte mycket)
Hon förklara å jag fattar lite mer.. Å sen säger hon: Du skulle juh egentligen tagit ut två förpackningar nu..Fattar inte varför du inte gör de?
Jag: öh, de är dyrt å sen behöver jag inte ALLA 40 på en gång..
Hon: ja jo det är juh LITE dyrt.. å fnyser typ..
Jag tänker: LITE dyrt? ja, å varför ska jag ha 40 plåster nu när man kan dela upp de.. alltså bara ta 20 plåster åt gången.. Å just nu behöver jag bara 2 av dom 20..

Ett packet kostar nästan 400kr så hon mena att jag skulle ta ut två för 800kr.. Tjena..!!
Varför ens bry sej vad jag ska ha å inte ha..(?)

Nä nu ska jag kolla vad vi ska äta för got idag.. :) Ha en bra dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0